First impressions

18 februari 2019 - Melbourne, Australië

G'day mate!

Ik heb nu mijn tweede week in Melbourne erop zitten. Waar ik veel heb meegemaakt. Maandag was mijn eerste werkdag bij Sofitel. Ik had gedacht dat ik eerst training zou krijgen, dit was echter niet het geval. Ik ging mijn kleding passen en hierna kon ik direct aan de slag als portier. Dit is een hele leuke ervaring, want zo leer ik het hotel beter kennen en heb ik al een leuke band met collega's. Na mijn eerste werkdag ben ik de stad in gelopen en ben ik met iemand aan de praat geraakt die me wat leuke plekjes heeft aangewezen om naar toe te gaan. Afgelopen week had ik verschillende diensten waarbij een ochtend en avond shift in zaten.

Afgelopen zaterdag heb ik meegedaan aan een kroegentocht dit op aanbeveling van Yorick die eerder die week ook een kroegentocht had gedaan in Auckland. Ik had verwacht dat veel leeftijdsgenoten meededen aan deze tocht. Tot mijn verbazing waren het vooral veel mensen van Melbourne die met een vriendengroep een pubcrawl deden. De begeleider van de groep was een Colombiaanse meid waar ik de halve avond Spaans mee heb meegesproken. Aan het einde van de avond vroeg ze of ik de dag erna mee zou gaan naar the great ocean road en natuurlijk zei ik ja. Uiteindelijk zijn we niet gegaan (ze had zich verslapen). We hebben samen de trein gepakt naar Altona Beach. Ik had verwacht bij de kroegentocht mensen te leren kennen die meededen aan dit kleine evenement, maar nu ken ik iemand die hier ook studeert waarmee ik op avontuur kan gaan :).

Nu zit ik kort bij het grootste casino van het zuidelijk halfrond bij een belgisch biercafe een Westmalle Tripel te drinken. Ik moet zeggen dat ik dit wel erg goed smaakt, ondanks dat de prijs 13 euro is voor een speciaal biertje. Ik heb morgen nog vrij en dan mag ik weer werken. Nu wordt het tijd om geld te sparen om Yorick in Nieuw Zeeland op te zoeken en te zien hoe hij daar de afgelopen week heeft geleefd.

Till next time!

Mathijs

Zonsondergang

1. Miranda:
    18 februari 2019
    Leeve Mathijs
    Je begint je draai daar te vinden. De eerste week samen met Yorick was geweldig, een echt vakantiegevoel. Bij de tweede week begon toch echt het serieuse werk.
    Dan sta je er toch alleen voor.
    En haha... kroegentocht was een goed idee, je leert er nieuwe mensen en mooie meiden kennen😊
    In iedergeval kun je ook je spaans bijhouden😉
    Maak er een onvergetelijke tijd van jongen!
    Liefs
    Mam
  2. Snarty:
    18 februari 2019
    Jajaaaaaa op avontuur gaan ;)
  3. Oma en Opa:
    19 februari 2019
    Mathijs mooi verhaal ook dat je leuke collegaas hebt.Voor de rest zal het ook wel lukken met je baan.Dikke poen opa en oma.