Bonjour et bienvenue!

11 maart 2019 - Melbourne, Australië

Een maand verder waar al veel gebeurd is en nog 5 maanden waar nog veel leuke en spannende dingen me staan op te wachten! Afgelopen weken heb ik me vooral bezig gehouden met werk en moet ik eerlijk toegeven dat ik toch het heimwee gevoel heb gekregen. Dit was namelijk toen de carnaval dagen thuis volop aan de gang waren. Om mezelf toch een beetje te troosten heb ik besloten om voor de eerste keer chic te gaan uiteten. Ik ben naar het restaurant Phillipe gegaan dat kort bij Sofitel ligt. Hier heb ik genoten van een 3 gangen menu met de benodigde drankjes. Dit hielp toch een beetje de carnaval thuis te vergeten, maar de avond was nog jong en de gebroeders waren thuis al carnaval aan het vieren. Dus ik had het geniale idee om met een collega nog een drankje te doen. Een drankje werden er meer en ik was later thuis dan gedacht. Ik had met volle teugen meegezongen met de muziek en carnaval voelde dichter bij dan ik dacht. De keuze van het uitgaan vond ik de dag erna een slechter idee, want ik moest namelijk vanaf 9 uur werken… Wat was ik blij dat deze dag voorbij was en ik lekker kon slapen!

Toen eenmaal carnaval thuis afgelopen was heb ik met Yorick gebeld en hebben we besloten dat ik 20 maart naar hem toe zou vliegen. Met het geld dat ik over had na het goed uiteten en op stap gaan, heb ik mijn ticket geboekt en kijk ik enorm uit naar volgende week woensdag! 4 dagen rond touren in Yorick zijn auto, wandelingen maken in het mooie gebied van Nieuw Zeeland en natuurlijk Sofitel Auckland bezoeken om daar ook een hapje te gaan eten.

Voordat ik naar Yorick toe ga moet ik wel nog een aantal dagen werken en heb ik een gesprek met mijn manager. Dit gesprek zal gaan over mijn toekomst binnen het bedrijf. Blijf ik portier en word ik opgeleid tot supervisor of ga ik toch receptie of club Sofitel doen. Het voordeel van portier blijven is dat het werk heel divers is en elke dag nieuwe vragen en dingen gebeuren. Zo kan ik ook opgeleid worden tot Bell Captain, wat betekent dat ik meerdere werknemers moet aansturen en zo mijn leidinggevende capaciteiten uitbreid. Waarschijnlijk komt er ook een plek vrij als receptionist waar ik de gasten ontvang en mensen doe in- en uitchecken. Bij club Sofitel werk ik met VIP gasten die ik daar moet serveren op F&B gebied maar ook op Front Office gebied. Zoals jullie lezen ligt mijn voorkeur op dit moment bij het uitgroeien tot Bell Captain bij de portiers. Voor ik mijn beslissing maak moet ik natuurlijk eerst met mijn manager spreken en vanuit daar een beslissing maken. Daar zal ik in de volgende blog meer over vertellen.

Verder kan ik vertellen dat ik me hier prima vermaak! De koffie is heerlijk en het bier is goed koud. Elke dag is een uitdaging, maar een uitdaging die ik graag elke dag opnieuw aanga. Op dit moment zit ik in de lounge van Sofitel. Mijn collega’s zeggen vaker dat ik hier niet weg te krijgen ben en ik denk dat ze gelijk hebben! De keuze om dit hotel te kiezen was de beste die ik had kunnen maken. Kort gezegd het hotel past nou eenmaal bij me.

Tot de volgende blog!

Mathijs

1. Miranda:
    11 maart 2019
    Hoi Mathijs,

Het gaat goed daar in het sjoene Melbourne😊 Volgende week richting Yorick! Sjiek!!
    Ik weet dat je hier erg naar uitkijkt! Jullie zijn nu eenmaal vrienden voor het leven! Maak ook daar, weer hele mooie herinneringen.

De broers hadden jou ook gemist, ik denk wel, veel gemist, carnaval was niet hetzelfde😭
    Volgend jaar extra vieren! En heerlijk, dat je zo lekker daar bent gaan eten! Echt iets voor jou! Gewoon doen en vol op genieten❤️💋
    Heerlijk!!
    Mathijs het was weer een genot om je verhaal te lezen!
    Big hug!!
  2. Oma en Opa:
    12 maart 2019
    Hoi Mathijs .we hebben genoten van jouw verhaal.Wat de carnaval betreft moet je het volgende jaar maar extra doen.Fijn dat je ook naar Yorick gaat en geniet dan ook samen maar zo als ik je ken zal dat zeker lukken.Maak Yorick veel groetjes van ons en voor jou Mathijs heel veel geluk met je nieuwe (baan).Dikke poen opa en oma.
  3. Jan Janssen:
    30 maart 2019
    Hoi Mathijs, gisteren verjaardag van Roald gevierd en gelukkig heb ik nu toegang tot jouw blog nadat pap mij had toegevoegd.
    Geweldig om te lezen hoe jij jouw weg vindt, een echte wereldburger, sjiek.
    Ook jouw gevoelens kan ik goed begrijpen, gelukkig heb je de moderne middelen tot jouw beschikking om contact te zoeken met het thuisfront.
    Geniet nog van deze geweldige ervaring, zie je graag gezond terug over een aantal maanden met een grote rugzak aan levenservaring die je de rest van jouw leven kunt gaan gebruiken.
    Cheers mate, noonk Jan