Eerste week Australie

10 februari 2019 - Melbourne, Australië

G’day everyone!

Van tentamenstres naar de zon in Melbourne. Vandaag een week geleden vlogen Yorick en ik naar Melbourne. Een flinke reis van maar liefst 20 uur vliegen. Echter vloog de tijd om door de hoeveelheid keus van entertainment in het vliegtuig van Etihad.

De eerste dagen zijn dus ook enorm snel gegaan. We hebben de eerste volle dag rondgelopen door Melbourne en zijn op bezoek gegaan bij Sofitel, waar we door Braydan van HR een rondleiding kregen door het hotel. Toen deze dag voorbij was, werd het tijd voor de toeristische activiteiten. We zijn woensdag vroeg opgestaan om kangoeroes te aaien, koala’s te spotten en kleine pinguins uit het water zien komen. We zijn donderdag naar de 12 apostels gegaan met een tourbus. Hoewel dit indrukwekkend was, was het ook spannend, Want Yorick en ik liepen rustig via een omweggetje om de 12 apostelen van een betere kant te bekijken (dit is niet het spannende gedeelte). Op de terugweg van onze route word ik gestopt door Yorick. Op een meter afstand zagen we de op een na giftigste slang van de wereld. Je kan dus zeggen dat Yorick mijn leven heeft gered :P.

Vandaag 10 februari, is de eerste dag dat Yorick en ik beide alleen zijn. Hij is gisterenavond vertrokken naar Auckland, Nieuw Zeeland. Ikzelf zit nu heerlijk in een van de mooie parken van Melbourne. Van tevoren heb ik mn koffer gepakt en ben naar mijn appartement verhuisd. Vergeleken met de campus, leefde ik daar als een koning. Het bed, bureau en de kledingkast past er maar net in. Ik deel het appartement met 2 internationals. Het voordeel van dit appartement is dat het op 5 minuten loopafstand is vanaf het hotel.

Morgen 11 februari moet ik om 9 uur in het hotel zijn voor mijn eerste werkdag. Ik kijk er erg naar uit maar het is ook wel spannend.

Till next time!

Mathijs

1. Miranda:
    Mathijs❤️

Wat een ervaring! Zo ver weg! Een prachtig land, mooie mensen, de tijd van je leven!
    Samen met Yorick al zoveel mooie herinneringen!
    Een vriendschap voor het leven!
    Morgen jouw eerste werkdag, spannend, alles nieuw... komt goed! Met jouw passie en geweldig mens dat je bent - gaat alles goedkomen.
    ❤️💋
    Mama
  2. Fred:
    10 februari 2019
    Goed begin. Maak er een leuke tijd van
  3. Luc Houben:
    10 februari 2019
    Wat een mooie ervaringen tijdens je eerste week Down Under! Maak er een pracht tijd van en veel succes en plezier op je eerste werkdag!
  4. Monique:
    10 februari 2019
    Heey Mathijs leuk om je ervaringen te lezen! Veel succes je eerste werkdag, dat gaat helemaal goed komen met jou💪🏻😘 Enjoy!
  5. Martha de Geus:
    10 februari 2019
    Heel veel succes op je eerste werkdag, maak er een onvergetelijke tijd van Sjef en Martha.
  6. Oma en Opa:
    11 februari 2019
    Hoi Mathijs,

Opa en ik wensen jou heel veel succes op je nieuwe werkplek.
    Dikke poen,
    Opa en oma
  7. Oma en Opa:
    14 februari 2019
    Mooi verhaal Mathijs.Liefs opa en oma.